domingo, 31 de octubre de 2010

19 d'octubre del 2010

Aquest ha estat la primera classe amb el tercer professor que hi participa a l’assignatura, en Miquel Colomer. Aquesta classe l’hem centrat a la introducció de les TIC, les TAC, els EVE/A, etc.

El que he vist més clar ha estat la importància, per part de l’escola, de donar respostes a les necessitats dels infants però, sobretot, la gran importància d’avaluar els resultats per millorar o rectificar. D’altra banda, es pot veure com les TIC i les TAC estan accelerant el procés de canvi social en molts àmbits (relacions, educació, feina, etc.)

Si es parta dels espais o aplicatius informàtics per a la comunicació pedagògica entre els membres dels context educatius, estarem parlant de l’EVE/A (Entorns virtuals d’ensenyament/aprenentatge). Gràcies a aquests s’amplia i els modifica el coneixement de manera presencial, a distància, semipresencial o bé asincrònica o sincrònicament. Aquests faciliten flexibilitat didàctica i tecnològica; l’accés a l’educació i comunicació,… d’aquests en destaquem els blocs, les wikis, el moddle, etc.

Per finalitzar, cal dir que la funció dels mestres és formar-se en l’ús d’estratègies didàctiques de les TIC i les TAC. Per tant, com a futurs mestres podem veure que estem aprenent i descobrint aspectes de la comunicació i la tecnologia que abans no existien, és per això que haurem d’estar formant-nos de manera continuada per poder donar respostes a les necessitats dels nostres infants. Però em sorgeixen alguns dubtes: seran capaços d’adaptar-se, en el mateix grau, a tots aquests canvis tots els membres que formen part de l’educació (escola, mestres, pares, alumnes)? La introducció de les noves tecnologies ens ajudaran a fer feines més creatives, de manera ràpida i motivadores, o bé ens trauran massa temps a comparació del resultat obtingut?


No hay comentarios:

Publicar un comentario