sábado, 2 de octubre de 2010

Primers dies a l'aula





Primeres classes amb el Joan Anton:



Les classes d’alfabetització digital dirigides pel professor Joan Antón, s’han centrat an la presentació de les TIC a les aules. És per això que el primer treball proposat tracta de “les nostres experiències amb les tecnologies”: 


tracta de representar (utilitzant mètodes i programes presentats per la Carolina), com hem viscut aquesta experiència, quines han estat les nostres sensacions i preguntes. En un principi no em va quedar prou clar com havia de ser el producte final però, és per això que durant les classes posteriors se’ns va resoldre el dubte a l’aula per poder enfocar d’una millor manera el treball.


D’altra banda, se’ns va presentar un altre treball paral·lel a fer. En aquest cas grupal i amb l’objectiu de crear un debat a l’aula a partir del treball individual del grup tractant i treballar el contingut de vídeos, presentacions i articles suggerits pel professor. És per això que les dues darreres sessions a l’aula les hem aprofitat per treballar amb les nostres companyes el material seleccionat. Cal destacar que les idees principals aportades pel grup són les següents: l’escriptura va ser el pas més significatiu de la història i, ni tan sols, la introducció de les noves tecnologies han estat a l’alçada del gran esdeveniment. La resta d’idees ha destacar s’han centrat en els límits i possibilitats de les tecnologies a l’aula i se’ns proposen diversos dubtes: com ha d’actuar un professor tenint en compte els aprenentatge a dur a terme, la tecnologia i els seus alumnes?; Fins a quin punt es potencien els aprenentatges treballant de manera virutual-no presencial?; el mètode tradicional de recerca i aprenentatge serà totalment substituït  per les noves tecnologies?

Per tant, esperem que a base de treballar els diversos materials proporcionals i el debat a classe, puguem resoldre molts dels nostres dubtes.



Primeres classes amb la Carolina

23 de sembre:

A classe hem tractat el tema de com realitzar un treball o imatge digital. Ens ha quedat clar que s’han de seguir tres passos per a un bon resultat: tenir la idea clara que es vol reproduir; saber com fer un bon disseny; i, per últim, fer una creació senzilla que s’entengui i s’apreciï el que es vol transmetre de manera clara.

D’altra banda, hem profunditzat el tema dels colors,  els tipus de lletra i les imatges: hem de saber seleccionar el que plasmem, ja que, tot influencia al contingut en general. Per tant el resultat ha de ser vistós, senzill, original i clar. Aquesta idea l’hem vist reflectida a vídeos del youtube: anuncis i videoclips, on es pot apreciar com són prou original i senzills com per cridar l’atenció de l’espectador.

D’aquesta classe m’emporto la idea principal que la senzillesa moltes vegades destaca més que les idees rebuscades i complicades. 

30 de setembre:

La classe d'avui l'hem començant parlant de "La recerca del tresor", una estratègia per poder utilitzar i presentar als nostres futurs alumnes. Tracta de deixar als alumnes investigar i googlejar. a través d'internet. per poder resoldre una pregunta o trobar una informació presentada pel mestre. La funció del mestre en aquest cas es guiar i ajudar als alumnes; alhora, els alumnes potencien les capacitats de autonomia, responsabilitat,etc.

La segona part l'hem iniciat a partir de la pàgina web http://www.unamadecontes.cat/Hem pogut veure les diferents tècniques utiltizades per la creació de contes molt diversos i atractius pels infants: és una dels materials que es poden utilitzar a l'aula d'educació infantil.  Aquesta pàgina esmentada ens ha portat a l'activitat que hem de dur a terme en grups a l'aula: crearem el nostre propi conte, el de "La princesa i el pèsol". A l'aula, ja hem començat a fer els primers dibuixos amb el photoshop i, tot i que encara no se'ns dona gairebé aquest programa, pensem que aquesta és una bona tasca per introduir-nos en el món del photoshop.




No hay comentarios:

Publicar un comentario