jueves, 30 de diciembre de 2010

14 i 16 de novembre: exposicions "Integració de les TIC a Educació Infantil"

Durant les dues darreres sessions hem fet les exposicions grupals dels treballs de l’anàlisi d’un centre educatiu envers les TIC. He de dir que ha sigut molt interessant i enriquidor tenir l’oportunitat de conèixer un centre pel que fa l’ús de les tecnologies i, a més a més, poder compartir entre nosaltres la realitat d’escoles ben diferents.

M’agradaria destacar que, pel que hem pogut veure, trobem que hi ha realitats escolars prou diferents: escoles dotades de les millors tecnologies i d’altres que encara tenen 4 ordinadors amb el windows 98. Però tenir-ne la millor de les tecnologies i en quantitat sempre aporta bons resultats? He de dir que pel que hem pogut veure hi ha escoles que inverteixen els diners en comprar pissarres digitals però ni tan sols saben com treure-li el màxim de profit i, a més a més, estan deixant de banda la renovació dels ordinadors. És evident que tenir els millors recursos a l’aula és important però, no s’ha de deixar de banda la formació dels mestres envers les tecnologies: hem pogut veure com algunes de les escoles han comprat les PDI però les tenen apartades, ja que no saben com treballar amb aquestes d’una manera profitosa. És per això que considero important no forçar la realitat escolar amb la presència de les PDI com a imatge de “bon centre educatiu dotat de les millors tecnologies”, de què serveix tenir dues pissarres a Educació Infantil si no se’n sap treure el màxim de profit? De què serveixen aquestes si el que provoquen és angoixa als mestres per sentir que no saben què fer amb aquestes?

Per tant, després d’aquestes sessions he pogut observar que: les TIC i les TAC es mostren molt lligades; les TIC, potser, no hi són gaire presents o integrades a les aules d’Educació Infantil; i, finalment, que l’objectiu essencial és la formació dels mestres envers les TIC i, sobretot, anar integrant-les a poc a poc, sense forçar la realitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario