Durant la sessió d’avui hem estat retocant el power point i negociant els continguts del treball l’anàlisi del centre envers les TIC. Hem tingut l’oportunitat de conèixer una mica l’Escola Anna Mogas (de Granollers). L’anàlisi que hem fet d’aquesta escola ens ha sorprès en part, ja que hem pogut veure que la realitat de l’escola és prou diferent a la teoria de l’aula amb les TIC integrades que se’ns explica a l’aula: a Educació Infantil tenen 4 ordinadors en una aula adaptada, una PDI, un canó de projecció, una televisió i DVD. Aprofiten l’hora setmanal dels racons per fer-ne un d’informàtica, en el que els nens treballen continguts diversos a partir dels jocs del web edu.365, el Jclic i els continguts preparats pels professors. D’altra banda, utilitzen l’aula de vídeos i la pissarra digital interactiva de manera puntual, és a dir, quan la mestra ho creu oportú (ja que l’han de compartir amb els altres cursos i, per tant, han d’organitzar i compartir l’espai).
Per una altra banda, ens ha sobtat la importància que se li dóna a la formació continuada: cada mestre ha de fer 30h anuals de cursos (podent escollir) i, a més a més, fan formació en sessions puntuals entre els mestres, és a dir, aprofiten els nous coneixements adquirits per compartir-lo amb la resta de mestres i ajudar-se entre ells.
Després de veure aquesta realitat puc dir que el que realment és important és la formació, en aquest cas, envers les TIC: saber com utilitzar-les, treure-li el màxim profit, en quin moment fer-ho, etc. Partint d’aquesta base podrem integrar les TIC a la nostra aula d’Educació Infantil segons la realitat de l’escola.
No hay comentarios:
Publicar un comentario