La classe d’avui l’hem dedicat a la revisió del treball sobre l’"Ús didàctic dels blocs". Som un grup format per quatre persones, el mantenim des de fa un any per a moltes assignatures, per tant, sabem coordinar-nos i treballar força bé. És per això que, cal dir, que la presentació del Power Point ja el teníem gairebé acabat; l’únic aspecte que em modificat ha estat la quantitat de lletra de les diapositives. Moltes vegades, sense adonar-nos, posem o transmetem excessiva informació creient que “més és millor” però, realment la informació clara, precisa i selecta arriba molt més i millor als nostres receptors.
Amb el nostre tema de l’"Ús didàctic dels blocs" hem pogut profunditzar bastant sobre què són, per a què s’utilitzen, quina relació s’estableixen entre escola i família gràcies als blocs, etc. El primer concepte a tenir en compte és la definició de bloc: trobem que és un espai personal d'escriptura a Internet on es pot escriure periòdica, cronològica i lliurement i interactuar amb altres persones. Tenen la funció de comunicar, la construcció del coneixement compartit, el foment de la participació i la intervenció.
En el món dels blocs hi ha un vocabulari específic i novedós: la blocosfera fa referència a l’Univers dels blocs; d’altra banda trobem el Blocaire, nom que rep l’autor del bloc; i, finalment els post els quals són cadascun dels articles escrits en un bloc per un blocaire.
Trobem que els blocs són un nou recurs que permet comunicar-se (d’una manera innovadora) i, a més a més, permeten una bona relació entre escola i família. cal afegir que permeten mostrar les activitats que es fan a l’aula, utilitzar-ho com a diari d’escola o bé com a part d’una tasca didàctica.
D’altra banda, el mestre es pot utilitzar el bloc de manera individual (per penjar recursos i experiències) o bé, de manera col·lectiva (per compartir amb d’altres mestres experiències, recursos, ...). Per tant, és pot observar com és una bona eina per a la comunicació, novament. És per això que el mestre, com a referent a l’aula, és important que sàpiga utilitzar i explotar al màxim aquest recurs amb els seus alumnes per fomentar: al reflexió, el treball en col·laboració, la motivació, etc.
Després de la realització d’aquest treball em pregunto: fins a quin punt és viable la comunicació continuada entre escola-família? És a dir, quin arribarà a ser el punt “d’exigència” dels pares a l’hora de saber què passa a l’escola?
Aquest és un bloc on es pot veure la comunicació, l’intercanvi d’opinions, l’exposició de les tasques de l’aula, etc., és de l’Escola Els Encants (una de les escoles on vaig estar l’any passat gràcies al projecte de la UB): http://blocs.xtec.cat/ceipcartagena/
No hay comentarios:
Publicar un comentario