La classe d’avui ha tingut dues parts, la primera s’ha centrat en la presentació de l’ordinador i de les TIC a nens de P-3. La Carolina ens ha mostrat un exemple de com presentar l’ordinador (les seves parts, funcionalitat, etc.) a uns nens de 3 anys: hem vist com la professora de l’aula utilitza tàctiques molt curioses i útils. El primer pas ha estat ensenyar la pantalla i, perquè tots comencin des del mateix nivell, els hi fa posar les mans darrere perquè comencin a experimentar un cop la mestra els hi explica què han fet. És prou evident que, a l’actualitat, hi ha nens amb tres anys que ja saben prou com utilitzar el ratolí i les tecles, d’altres que potser és la primera vegada que poden tocar-ne un per ells mateixos; és per això que és important que tots comencin “des d’un nivell establert”. M’ha resultat molt curiós, sobretot, la manera com presenta el “ratolí” als nens: presenta el ratolí fent una comparació al propi animal; posa un gomet al botó dret, perquè sàpiguen que aquest és el que han de clicar (tot i això, cal tenir en compte que cal ensenyar als nens esquerrans que ells podran utilitzar el botó esquerre); per una altra banda, els explica que no poden tocar el nas del ratolí (perquè no toquin encara la rodeta).

Un cop ja han investigat amb el moviment del ratolí, la pantalla i les tecles, proposa un programa molt divers a l’hora de posar en pràctica el que s’ha après: Gcompris (http://gcompris.net/-es). Un espai, destinat a nens d’entre 2 i 10 anys, per aprendre a través de les tecles i del moviment del ratolí diverses àrees: matemàtiques, llengua, lògica, estratègia,... He de dir que m’ha resultat un espai prou entretingut i interessant per posar a l’abast dels nens.

La segona part de la classe l’hem centrat en els “Bits d’intel·ligència” un mètode creat per Doctor Glenn Doman. Aquests es defineixen com a unitats mínimes d’informació que s’han de presentar de manera clara, concisa i precisa. Tenen com a objectiu l’aprenentatge, estimulació i desenvolupament de les capacitats dels nens. Els bits s’agrupen en categories (l’ordinador, la fruita, els números, els animals,...). El procés a seguir és ensenyar cadascun d’aquests durant un segon diverses vegades al dia.
Nosaltres mateixes hem pogut fer un bit d’intel·ligència sobre les parts de l’ordinador i, considerem, que en ser tan visual i senzill, pot resultar prou evident l’eficàcia del mètode.

No hay comentarios:
Publicar un comentario